Correspondencia



Gustavo Enrique Fischman fischman@asu.edu
paraOrlando Pulido Chaves <opulido2@gmail.com>
fecha30 de junio de 2011 05:55
asuntoEPAA/AAPE Publishes New Issue Bredeson, P. V., Klar, H. W., Johansson, O. (2011) Context-Responsive Leadership
enviado porepaa.asu.edu

Dear Readers,
Education Policy Analysis Archives has just published its latest issue:
Bredeson, P. V., Klar, H. W., Johansson, O. (2011) Context-Responsive
Leadership: Examining Superintendent Leadership in Context. Education Policy
Analysis Archives, 19 (18). Retrieved [date], from
http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/739

--------------------------
Estimados/as lectores/as
Archivos Analíticos de Políticas Educativas acaba de publicar su último
artículo: Bredeson, P. V., Klar, H. W., Johansson, O. (2011) “Liderazgo
que responde a los contextos: análisis del liderazgo de directores en
contexto” Archivos Analíticos de Políticas Educativas,19 (18) Retrieved
[date], from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/739
----------------------------
Prezados/as leitores/as
Arquivos Analíticos de Políticas Educativas acaba de publicar o último
artigo: Bredeson, P. V., Klar, H. W., Johansson, O. (2011) “Liderança
responsiva ao contexto: exame da liderança de diretores no contexto”
Arquivos Analíticos de Políticas Educativas, 19 (18). Recuperado [data],
from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/739
-----------------------------

Citation: Bredeson, P. V., Klar, H. W., Johansson, O. (2011)
Context-Responsive Leadership: Examining Superintendent Leadership in
Context. Education Policy Analysis Archives, 19 (18). Retrieved [date], from
http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/739

Abstract: It is widely acknowledged that context matters, that it affects
leadership practices. A large body of descriptive studies documents common
elements in the work of school superintendents. What is less well known is
how superintendents’ leadership may be expressed very differently given
the varying contexts in which they work. The purpose of this cross-national
study was to identify the specific variations in context which influence
superintendents’ leadership, and to examine how superintendents respond to
these variations in context. Structured, in-depth interviews were conducted
with 12 superintendents- six from across Sweden and six from Wisconsin, in
the United States. The findings illustrate that the work of superintendents
is paradoxically similar but different. Superintendents described common
primary work priorities, challenges and contextual variations which
influenced their practice. Yet, differences in district size, organizational
culture, community characteristics, and geographic location significantly
influenced their leadership practices. Despite their challenges, all
superintendents responded to and shaped the context of their work. The study
provides illustrative examples of superintendent leadership in situ, and
supports the argument that leadership is both embedded in and influenced by
context. The study also furthers the authors’ emerging theory of
context-responsive leadership.
Keywords: superintendent; leadership; context, cross-national; interview
study.

Education Policy Analysis Archives is a refereed open-access journal
published by the Mary Lou Fulton Teachers College at Arizona State
University

More information about becoming a reviewer or submitting manuscripts is
available at
http://epaa.asu.edu/ojs/

Cordially,
Gustavo E. Fischman
Education Policy Analysis Archives
Archivos Analíticos de Políticas Educativas
education policy analysis archives
http://epaa.asu.edu/ojs



****************************************************************************************
De: Francisvalverde@gmail.com
Asunto: EL FIN DE LA EDUCACIÓN Y LA DIFICACIÓN DE LA FORMACIÓN DEL CAPITAL HUMANO

Muy bueno el artículo Orlando.

Chile está viviendo como te has dado cuenta una movilización increíble de los y las jóvenes universitarios y secundarios por parar el proceso de privatización que ya está muy avanzado en Chile, en la educación superior y en todos los niveles. Quizás sería una buena idea que estudiaran los efectos que ha tenido en Chile la privatización de la educación, y en vuestro caso de la educación superior, que les demostraría que está lejos, incluso, de la formación de capital humano, en su versión más estrecha, como dicen en el artículo.

Estamos viviendo una ola creciente de privatización en AL, tendremos que ponernos más alerta aún, sobre los efectos de estas en la personas, en el bienestar de los ciudadanos, en la debilitación de la democracia, y por cierto en la pervesión del derecho a la educación.

Un abrazo,
Francis Valverde Mosquera
Comité Ejecutivo
Foro ECPT -Chile


El 25 de junio de 2011 20:29, Orlando Pulido Chaves <opulido2@gmail.com>

Recomiendo la lectura del artículo de Pedro Antonio Pinilla Pacheco "El Fin de la Educación y la Deificación de la Formación del Capital Humano".


Blog: Orlando Pulido Chaves
Entrada: EL FIN DE LA EDUCACIÓN Y LA DEIFICACIÓN DE LA FORMACIÓN DEL CAPITAL HUMANO
Enlace: http://orlandopulidochaves.blogspot.com/2011/06/el-fin-de-la-educacion-y-la-deificacion.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario